Hey our friend
We are on our last few days in Germany and will be back in San Francisco soon. It is such a blessing to celebrate Christmas and New year with family. Thank you to grandpa in heaven for getting us tickets to come!!
Please pray for San Francisco and North beach while we are gone since New Years week can be a little bit crazier. Pray for safety for the people of this city.
With the year coming to an end pray about giving a year end donation towards supporting Markus and Jen. Your donation will help us to keep bringing the hope of Jesus to many lonely and isolated people and to train Christians in how to live the great commission daily by reaching their neighbors. Also consider joining our monthly support team. Our goal is to be fully funded by January through monthly giving. Click on this link then choose monthly giving choose the amount, under ministry Staff support and write under comments Markus and Jen. For one time gifts click one time donation type the amount and on the next site it will give you a point ministry designation, write down Markus and Jen. Thank you for partnering with us in bringing hope to North beach and beyond!
But for me its good to be near God
But for me it is good to be near God. I made the Sovereign Lord my refuge,… Psalm 73.28 NIV
2014 is coming to an end. It was a wonderful year with great moments and challenging moments. In Germany the church picks a verse out of the bible which stands for the year. For 2014 it was the verse at the beginning of this blog. It is so great to see how the Psalm writer knows how important it is to be near to God. And it is true. God is always near to us even if we are not near to him. In all the great moments and in all the challenges we are facing God is with us. When we are near Him we will automatically choose him as a refuge. I want to encourage you to reflect on this verse in the last few days of 2014. Look at your year and remember moments where you were near to God but also look at moments where you were not near. Think about why you were near to him in some of them and why you were not in others. When you did that pray and ask God for ways on how to always draw near to Him. When you do that, it will help you to change your perspective.
Have a great Start into 2015 and remember this year that you are amazing and loved.
Your friends
Markus and Jen
http://youtu.be/a9KZ3jgbbmI
Hallo unser/ Freund/in
Wir genießen unsere letzten Tage in Deutschland und sind bald schon wieder auf dem Rückweg nach San Francisco. Es ist so ein Segen Weihnachten und Neujahr mit Familie zu verbringen. Ein Danke an Opa im Himmel für die Flug Tickets!!
Bitte bete für San Francisco und North beach da es zum Jahreswechsel immer etwas verrückter zugehen kann. Betet für Sicherheit für die Menschen in dieser Stadt!
Das Jahr nähert sich dem Ende. Bete darüber eine Jahres End Spende zu geben um Jen und Markus in dieser Arbeit zu unterstützen. Deine Spende hilft uns die Hoffnung von Jesus zu einsamen Menschen durch Gemeinschaft zu bringen und Christen darin auszubilden den Missionsbefehl täglich zu leben indem sie ihre Nachbarn erreichen. Bete auch darüber als monatlicher finanzieller Partner unserem Team beizutreten. Unser Ziel ist es bis Januar unsere monatlichen Kosten durch monatliche Unterstützer zu decken. Es ist sehr einfach dies zu tun. Richte folgenden Dauerauftrag auf unser deutsches Spendenkonto mit Jugend mit einer Mission Deutschland ein:
Empfänger: Jugend mit einer Mission Hurlach
IBAN: DE 22520604100005330050
BIC (Swiftcode): GENODEF1EK1
Verwendungszweck: 31704 Häusser & deine Adresse
Vielen Dank für deine Partnerschaft mit uns um Hoffnung nach North Beach und darüber hinaus zu bringen!
Gott nahe zu sein ist mein Glück
Ich aber darf dir immer nahe sein, mein Herr und Gott; das ist mein ganzes Glück!
Psalm 73.28
Wir sind nun schon wieder am Ende des Jahres 2014 angelangt. Es war ein Jahr mit herausfordernden und guten Momenten. Die Jahreslosung für dieses Jahr war aus Psalm 73.28. Es ist so genial zu sehen wie der Schreiber des Psalms so genau weiß wie wichtig es ist Gott nahe zu sein. Und es ist wahr. Gott ist uns immer nahe, selbst wenn wir ihm von unserer Seite nicht nahe sind. In alle großartigen Momenten und allen Herausforderungen ist Gott mit uns. Wenn wir Ihm nahe sind, werden wir ganz automatisch zu Ihm als Zuflucht gehen. Ich möchte dich ermutigen in den letzten Tagen von 2014 über diesen Vers nachzudenken. Schaue zurück auf dein Jahr und erinnere dich an Momente wo du Gott nahe warst und dann schaue auch nach Momenten wo dies nicht der Fall war. Denke darüber nach wieso du Ihm in manchen Momenten nahe warst und wieso nicht in anderen. Wenn du dies getan hast bete und frage Gott nach Wegen wie du immer näher zu Ihm kommen kannst. Wenn du dies tust wird es Dir helfen deine Perspektive zu verändern.
Habe einen guten Start ins Jahr 2015 und erinnere dich daran das du wunderbar und geliebt bist!
Deine Freunde
Markus und Jen
http://youtu.be/a9KZ3jgbbmI



